باید سیاست های تولید محور در همه ابعاد به عنوان موضوعی اساسی در کشور دنبال شود

تاریخ : 21 اردیبهشت 1400, 13:40 نویسنده : admin بازدیدها : 836 نظرات : 0 موضوع : اخبار
  • 0

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در تولیدات نیازمندی های کشور با کیفیت تر از تولیدات خارجی هستیم اما درزمینه تولیدات داخلی تبلیغ درست نمی شود و دراین زمینه نیازمند تبلیغات بهتر و درست تری هستیم.
به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني خرد، "محمد شریعتمداری" صبح امروزدوشنبه نهم اردیبهشت به مناسبت هفته کار و کارگر و روز بسیج کارگری از واحد تولید شرکت "محورسازان ایران خودرو" بازدید و با کارگران در حین انجام کار گفت و گو کرد .
 
وی  گفت : در آیات قرآنی نیز به دفعات بر کار، تلاش و عمل صالح تاکید شده است و ما همواره  بر فکر، اندیشه و پایمردی عزیزان در حوزه  کار و تولید بوسه می زنیم چرا که کار و تولید در جامعه ما  دارای ارزش فوق العاده ای است.
 
شریعتمداری تصریح کرد: در روایات آمده که تا عرق جبین کارگر خشک نشده باید دستمزد کامل او - و نه یک سوم دستمزد- پرداخت شود و جامعه کارگری و کارفرمایی نباید به این اصول‌  بی توجه باشند.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد آورشد : در سالهای ابتدای انقلاب تلاش های زیادی  برای از بین بردن انقلاب شد و خیلی ها سعی کردند برای رسیدن به اهداف خود از جامعه کارگری استفاده کنند که موفق نشدند و جامعه کارگری سهم بالایی در انقلاب و ایجاد عدالت در ایران به عهده داشتند.
 
شریعتداری گفت: در زمان جنگ تحمیلی بسیاری از سرداران و فرماندهان جنگ از جامعه کارگری بودند و این افتخار جامعه کارگری است که همواره پای انقلاب ایستاده است.
 
وی گفت: دشمن با استفاده از تبلیغات و فضای مجازی تلاش کرد که خود باوری را از جوان ایرانی بگیرد و آینده کشور را مبهم نشان دهد در حالی که آینده کشور روشن است.
 
وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی بیان کرد: امروز اراده ملت تعیین کننده است و دشمن از این موضوع اطلاع دارد و سعی دارد مردم را ناامید و آینده را مبهم نشان دهد که حتما موفق نخواهد شد .
 
شریعتمداری گفت: دشمن تصور می‌کند با ماهواره و فضای مجازی در دل جوانان ایرانی رخنه کرده اما اگر می‌تواند پای میدان بیاید و ببیند که در میدان چگونه جوانان ایرانی مقابل آنها می ایستند.
 
وی افزود: ما در جریان برجام نشان دادیم که اهل مذاکره هستیم  اما اگر مجامع جهانی به دنبال مذاکره نبودند ما راه خود را می شناسیم.  
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز تحریم‌ها باعث یکپارچگی کشور شده است.
 
شریعتمداری گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب به جوان گرایی تاکید شده است و کار را باید به جوان با استعداد سپرد.
 
وی گفت: ما در پایان سال تلاش کردیم و جلسات زیادی به جامعه کارگری داشتیم. در اخر سال جلسه 13ساعته با نمایندگان کارگری و کارفرمایی داشتیم و تلاش کردیم دستمزدها را تا حدی بالا ببریم که هم به کارفرما فشار وارد نشود و هم مشکلات کارگران تا حدی حل شود.
 
وی بیان کرد: ما باید مشکلات معیشتی کارگران را حل کنیم و تمام این مشکلات با پرداخت های نقدی حل نمی شود به عنوان مثال برای حل مشکل مسکن کارگران باید وزارت راه، مسکن و شهرسازی  به سمت ساخت مسکن ارزان قیمت و اجتماعی برود.
 
وی گفت: باید رابطه دستمزد و کار اصلاح شود و اگر شخصی با فکر توانست سود کارخانه‌ای را افزایش دهد باید در این سود سهیم باشد.
 
وزیر کار بیان کرد: خصوصی سازی هم یکی دیگر از راه حل ها است و اگر کارگران را در خصوصی سازی سهیم کنیم باعث ایجاد انگیزه در کارگران می شود.
 
شریعتمداری گفت : اگر کارگر دغدغه مشعیت نداشته باشد هم حوادث کارگری کاهش پیدا می کند و هم امید زیاد می شود.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی‌شود