ما از حرکت آزاد نیروی کار تحصیلکرده و متخصص در دو کشور استقبال می کنیم

تاریخ : 25 دی 1398, 23:33 نویسنده : admin بازدیدها : 796 نظرات : 0 موضوع : اخبار
  • 0

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در دیدار با فرستاده ویژه رئیس جمهور فیلیپین اظهار داشت: ایران همیشه خواستار صلح در منطقه بوده است زیرا دنیا در صلح و آرامش می تواند به رشد و بالندگی دست پیدا کند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، " محمد شریعتمداری " در دیدار با عبدالله مامائو، همچنین تاکید کرد: اسلام منادی صلح و جمهوری اسلامی ایران نیز منادی دین اسلام است.
 
وی افزود: دنیا در منطقه شاهد صلح و ثبات بود تا اینکه دولت امریکا سند برجام را کنار گذاشت.
 
شریعتمداری با بیان اینکه ایران با هر گونه اقدام تروریستی در جهان مخالف است افزود: در زمینه  تروریسم کشور ما ضربات زیادی را متحمل شده، با کمال تاسف در اقدامی بسیار عجیب از سوی رژیم آمریکا سردار سپهبد سلیمانی که پرچم دار مبارزه با تروریسم بود و منطقه را از وجود داعش پاک کرد  توسط راکت های خارجی در کشور ثالث به شهادت رسید.
 
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: امروز شهید سردار سلیمانی نه تنها، نماد فرمانده شجاع در منطقه بلکه  مایه  افتخار همه آزادگان در جهان است.
 
وی با قدردانی از دولت فیلیپین به خاطر رای منفی به قطعنامه حقوق بشری علیه ایران افزود: این واقع بینی و استقلال ستودنی است  و ما با قاطعیت مداخله امریکا را در دنیا محکوم می کنیم.

شریعتمداری با اشاره به زمینه های همکاری مشترک دو کشور از جمله در حوزه اشتغال اظهار داشت:
جمهوری اسلامی ایران  از حرکت آزاد نیروی کار تحصلیکرده و متخصص دو کشور  استقبال می کند و می توانیم سند همکاری در این زمینه فی مابین دوکشور  امضاء کنیم.
 
شریعتمداری تاکید کرد: ما به تبادل تجربیات در رابطه با اعزام نیروهای تحصیل کرده دو کشور علاقمند هستیم.
 
وی به زمینه های اقتصادی گوناگون برای همکاری دو کشور از جمله در حوزه تولید دارو ، فعالیت های پتروشیمی، فولاد و گردشگری اشاره کرد و افزود: بسیاری از این شرکتها در مجموعه اقتصادی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی فعال هستند و می توانند با فیلیپین همکاری کنند.
 
شریعتمداری همچنین تاکید کرد:  با امضای یاداشت تفاهم زمینه استفاده و هدایت نیروی کار رسمی فراهم می شود.
 
در ادامه این دیدار، عبدالله مامائو نیز بیان داشت: یکی از اقدامات مهمی که جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری های اسلامی انجام داد حمایت از مسلمانان فیلیپینی و حل مشکلات آنها بوده است.

وی با اشاره به اشتغال هزار فیلیپینی در ایران گفت: فیلیپینی های مقیم ایران رفتارهای ایرانیان را توام با احترام می دانند و از زندگی در اینجا بسیار خرسند هستند، من نیز از طرف دولت فیلیپین از شما بسیار سپاسگزارم.
 
عبدالله مامائو همچنین بر همکاری های دوجانبه و تبادل تجربه در زمینه های آموزشی،کار و اشتغال تاکید و اظهار داشت: با افزایش سطح همکاری در این زمینه ها می توان مردم دو کشور را به یکدیگر نزدیک کرد.
 
وی آمادگی کشورش را برای امضای یادداشت تفاهم همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد و گفت هماهنگی های لازم را با وزارت کار و اشتغال فیلیپین انجام خواهم داد.
کلید واژه ها :
حرکت آزاد فیلیپین

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی‌شود