ایران و صربستان در بسیاری از عرصه های بین المللی دارای دیدگاه های مشترک هستند

تاریخ : 24 شهریور 1399, 15:07 نویسنده : admin بازدیدها : 1478 نظرات : 0 موضوع : اخبار
  • 0

شریعتمداری در مراسم روز ملی صربستان:
ایران و صربستان در بسیاری از عرصه های بین المللی دارای دیدگاه های مشترک هستند/ روابط دو کشور در زمینه اقتصادی رو به رشد است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری صربستان در بسیاری از عرصه های بین المللی دارای دیدگاههای مشترک بوده و از مواضع همدیگر در مجامع و سازمانهای بین المللی حمایت می کنند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، " محمد شریعتمداری" در مراسم گرامیداشت روز ملی صربستان به مناسبت روز ملی صربستان گفت : از سوی خود و دولت جمهوری اسلامی ایران، فرا رسیدن روز ملی جمهوری صربستان را به دولت و ملت دوست صربستان صمیمانه تبریک عرض کنم.
وی با بیان این که قدمت روابط دو کشور ایران به دوران یوگسلاوی و به بیش از 65 سال قبل باز می گردد، تصریح کرد: روابط دو کشور در تمامی این سالها بسیار دوستانه و بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک بوده است و در حال حاضر نیز دارای مناسبات دوستانه و رو به توسعه در تمامی عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هستند. 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: دو کشور در حال حاضر نیز دارای مناسبات دوستانه و رو به توسعه در تمامی عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هستند؛ جمهوری اسلامی ایران و جمهوری صربستان همچنین در بسیاری از عرصه های بین المللی نیز دارای دیدگاههای مشترک بوده و از مواضع همدیگر در مجامع  و سازمانهای بین المللی حمایت می کنند.
شریعتمداری اظهارکرد: دیپلماسی پارلمانی میان دو کشور از طریق رفت و آمدهای هیات های پارلمانی در سطوح مختلف در جریان است و ما اخیراً شاهد سفر هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست رئیس مجلس شورای اسلامی به بلگراد برای انجام گفت وگوهای دو جانبه و همچنین شرکت در اتحادیه بین المجالس بودیم.
وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که روابط دو کشور در زمینه اقتصادی نیز روند رو به رشدی را طی می کند، بیان کرد: اقتصاد دو کشور مکمل یکدیگرند و ظرفیتهای گسترده ای برای همکاری در عرصه های مختلف اقتصادی وجود دارد.  نشست های کمیسیون های مشترک اقتصادی میان دو کشور به صورت منظم دنبال می شود و انتظار می رود نشست بعدی که شانزدهمین اجلاس کمیسیون اقتصادی دو کشور خواهد بود در تهران در سال جدید میلادی برگزار شود.
وی ادامه داد: امروزه با همت و تلاش سفرای دو کشور در تهران و بلگراد شاهد توسعه روابط فی مابین در کلیه زمینه ها هستیم.
شریعتمداری در پایان ضمن قدردانی از تلاش های «دراگان تودروویچ سفیر صربستان در تهران» روز ملی صربستان را مجدداً تبریک گفت و برای دولت و مردم صربستان خوشبختی، عزت و سربلندی آرزو کرد.
کلید واژه ها :
ایران صربستان

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی‌شود